اخبار ویژه

دست همکاری

موسسه تیزفکری

ت تابستان پارسال بود که با طرح «سه تیر و یک نشان» در سه محور آموزش معلمان، آموزش والدین و آموزش دانش آموزان برای حضور در مدارس کشور اعلام آمادگی کردیم. از آن تاریخ تا امروز تجارب بکری برای تیم تیزفکری رقم خورد. حضور در دبیرستان صالحین اصفهان از بهترین این تجربه ها بود. ابتدا دوره پرسش‌گری نقادانه در هفت هفته با تدریس دکتر حامد صفایی‌پور ویژه تمامی معلمان و مربیان مدرسه برگزار شد.

با توجه به علاقه مربیان به مباحث نظری به‌خصوص بررسی جنبه‌های تربیتی و تربیت دینی مباحث جلسات دو ساعته این دوره گاه تا یک ساعت بیشتر ادامه پیدا می‌کرد که این موضوع خود از بارقه‌های مدارا و خردمندی است.

پ پهپادها در دبیرستان صالحین به پرواز درآمدند… پایان این تجربه آغاز دعوت از گروهی از مربیان برای آموزش و کارورزی مهارت استدلال‌ورزی و طراحی آموزشی در این زمینه برای نوجوانان بود. در طی یک طرح آموزشی و کارورزی گروهی برگزیده از مربیان با طراحی یک برنامه درسی خلاق آماده آموزش مسستقیم این مهارت‌ها شدند و هم اکنون می‌رود که درس‌گفتار «پرواز پهپاد؛ پرورش گفت‌وگوی استدلالی» به درسی رسمی و ساختاریافته در دبیرستان صالحین تبدیل شود.

علاقه مدیر محترم دبیرستان صالحین، جناب آقای هادی نصیری به ایحاد دوره‌ها جدید و خلاق در زمینه پرورش ‌های تفکر مهم‌ترین عامل شکل‌گیری این تجارب ارزشمند بود. از ایشان و از گروه جوان و نیک‌سرشت مربیان این دبیرستان بابت همراهی در شکل‌گیری این تجربه‌های نو و خاطره‌انگیز سپاس‌گزاریم و امید داریم که فضای مدارس کشور ما روز به روز از فضای آموزش حافظه‌محور دورتر و به فضای آموزش خلاق و فکرپرور نزدیک‌تر شود.

با احترام
روابط عمومی تیزفکری

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا